MISJA/PROGRAM

  BRANŻOWEJ KOMISJI DIALOGU SPOŁECZNEGO DS. TAŃCA 
2018 – 2019


                                                      MISJA


Komisji może mieć kluczowe znaczenie dla rozwoju środowiska na najbliższe lata, ze względu na obecne i przyszłe zmiany mogące nastąpić w strukturach rządowych. W związku z tym, pragnę podkreślić w swoich działaniach rolę dialogu wewnętrznego oraz dbałość o wizerunek środowiska dla obserwatorów zewnętrznych, ze szczególnym uwzględnieniem Biura Kultury.

Komisja, ze względu na swój skupiający środowisko charakter powinna pełnić rolę scalającą środowisko, wspomagającą wewnętrzny dialog tak, aby móc wypracować postulaty w negocjacjach z Biurem Kultury, a w tym – z nowymi władzami, które mogą zostać wybrane w wyborach.

W tej dynamicznej sytuacji, rolą Przewodniczącego lub Przewodniczącej Komisji Dialogu Społecznego, powinna być integracja osób i organizacji współtworzących. Silna rola prezydium, może okazać się kluczowa w inicjowaniu działań środowiska. Na podstawie wstępnych rozmów, działania informacyjno – kontrolne zgodził się prowadzić Włodek Kaczkowski. Pan Janusz Marek, wyraził wstępnie zainteresowanie kontynuacją działań dotyczących misji i roli KDS w dialogu z miastem. Joanna Stasina skupi się na angażowaniu nowych członków a także do prowadzenia profilu FB, co umożliwi nam zyskać rozpoznawalność jako ciało niezależne, integrujące oraz inicjujące.

Obecnie, znaczna część skupionych w Komisji Dialogu organizacji, dzięki wieloletnim dotacjom, ma szansę na zmianę percepcji tańca wśród zarówno urzędników, jak i odbiorców. Ich bogaty program działań może trwale zmienić wizerunek tańca w Warszawie. KDS będący ciałem społecznym, grupą branżową, powinien się skupić się na dialogu pomiędzy wszystkimi graczami na rynku dotacji.

Jako osoba, która Komisję Dialogu Społecznego tworzyła od początku jej istnienia, czyli około 2005 roku, mam świadomość jej roli, jako autonomicznej, niezależnej formacji branżowej. Lojalność środowiskowa, jest według mnie kluczem do zbudowania silnej grupy, mogącej lobbować na rzecz interesów zawodowych. Najbardziej istotną kwestią jest według mnie zdobycie stałej sceny repertuarowej, gdzie organizacje taneczne będą jedynym operatorem instytucjonalnym.

Będę zachęcała operatorów dużych warszawskich projektów tanecznych do zbudowania wirtualnej platformy komunikacji na temat indywidualnych i wspólnych działań. W ramach przygotowania do kolejnej rundy konkursowej chciałabym także zachęcić organizacje do spotkań na temat przygotowanych projektów, aby wypracować bardziej zróżnicowaną ofertę. To pomoże także w wyborze i przygotowaniu osób do roli konsultantów, którzy za ciężką pracę przy ocenie wniosków oraz udział w dyskusji powinni być opłacani.

Podsumowując, w swoich działaniach pragnę skupić się na sprawach dotyczących DIALOGU, pozostawiając działania na rzecz zmian OPERATOROM, którzy uzyskali dotacje na długoletnie projekty. Rola Przewodniczącego KDS zawsze była społeczna, integrując i opiniująca, i taką też powinna pozostać.

Iwona Wojnicka

www.iwonawo.com



PROGRAM 


dzięki uprzejmości Agaty Życzkowskiej
Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’/HOTELOKO movement makers 

1. Organizacja spotkań Branżowej Komisji Dialogu Społecznego ds. Tańca w latach 2018 i 2019: 
- od lutego do grudnia 2018 r. (ok.9 spotkań) 
- od stycznia do grudnia 2019 r. (ok.10 spotkań) 
W przypadku konieczności wynikających ze zmian sytuacji organizowanie dodatkowych spotkań tematycznych. 

2. Przesyłanie ogłoszenia o miejscu i terminie posiedzeń na co najmniej siedem dni przed terminem spotkania do członków BKDS i na stronę Miasta Stołecznego Warszawy (ngo@um.warszawa.pl). W pilnych sprawach możliwy szybszy termin ustalenia dodatkowych spotkań. 

3. Coroczna aktualizacja bazy organizacji pozarządowych i jednostek organizacyjnych działających w ramach BKDS. (zebranie lub zweryfikowanie oświadczeń o chęci udziału w BKDS) – 2018 – do 28.02 

4. Uaktualnienie listy organizacji na stronie Miasta: przekazanie na stronę aktualnej informacji o przewodniczącym i prezydium wraz z danymi kontaktowymi oraz aktualną listę organizacji pozarządowych i jednostek organizacyjnych. Listę będzie można aktualizować także w ciągu roku kalendarzowego. 

5. Utworzenie i prowadzenie listy mailingowej w postaci grupy Google z ukrytymi adresami poszczególnych organizacji i osób działających w ramach BKDS. 

6. Pozyskiwanie i przyjmowanie nowych organizacji związanych z tańcem współczesnym działających na terenie Warszawy (przez cały rok) 

7. Aktualizacja i uchwalenie regulaminu pracy oraz przesłanie go na stronę Miasta. 

8. Stworzenie na początku każdego roku zarysu rocznego planu pracy przy konsultacji z prezydium i członkami BKDS. 

9. Tworzenie sprawozdań z posiedzeń BKDS zawierających główne ustalenia i wyniki głosowań oraz przesyłanie ich do członków BKDS ds. Tańca w terminie nie dłuższym niż 7 dni od odbycia spotkania oraz przesyłanie ich zamieszczenia na stronie internetowej Miasta w terminie nie dłuższym niż miesiąc od odbycia spotkania. 

10. Konsultowanie z organizacjami działającymi w ramach BKDS dokumentów otrzymanych od przedstawicieli Biura Kultury (projekty ogłoszeń konkursowych rocznych i wieloletnich, formularze wniosków, formularze oceny merytorycznej i organizacyjnej do konkursów, regulaminy, inne). 

11. Stały kontakt i współpraca z przedstawicielami Biura Kultury 
- spotkania, odpowiedź na maile, przekazywanie informacji z BK organizacjom należącym do BKDS 
- konsultacja konkursów rocznych i wieloletnich 

12. Stały kontakt, współpraca i spotkania z pozostałymi BKDS ds. Kultury i ds. Muzyki w celu wypracowania wspólnej polityki współpracy z Biurem Kultury przy zachowaniu autonomii BKDS ds. Tańca. Przekazywanie ustalonego z pozostałymi komisjami stanowiska członkom BKDS. 

13. Praca na rzecz ustalenia wynagrodzeń dla przedstawicieli komisji oceniających wnioski w konkursach organizowanych przez Miasto Stołeczne Warszawa. 2 

14. Wypracowanie systemu pozyskiwania ekspertów-osób oceniających wnioski w konkursach Miasta Stołecznego Warszawy z ramienia BKDS ds. Tańca. 

15. Praca na rzecz zmniejszania stawki procentowej obowiązkowego wkładu własnego przy konkursach organizowanych przez Biuro Kultury. 

16. Koordynacja wyborów przez członków BKDS przedstawiciela do Forum Komisji Dialogu Społecznego (FKDS – dawniej Forum Ciał Dialogu) oraz w razie potrzeby innych komisji. 

17. Praca na rzecz powstania stałej siedziby Centrum Sztuki Tańca w Warszawie (poszukiwanie nowej przestrzeni, spotkania z dyrekcją Biura Kultury, zorganizowanie rekomendacji od znaczących instytucji partnerskich i wspierających powstanie CST). 

18. Przygotowanie rocznych sprawozdań z pracy BKDSu i przesyłanie ich do członków BKDS ds. Tańca oraz do zamieszczenia na stronie internetowej Miasta. 

19. Praca na rzecz integracji środowiska tanecznego w Warszawie. 


20. Przeprowadzenie wyborów na nowego przewodniczącego na początku roku 2020.